Valeur d'un Chevelle Malibu SS 66 Convertible
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Valeur d'un Chevelle Malibu SS 66 Convertible
J'ai un ami qui s'est fait offrir un Chevelle Malibu SS 66 Convertible. Comme il ne connait pas vraiment ça plus que moi, j'aimerais que vous me donniez votre avis.
Il désire reconstruite la voiture, quelle est la valeur de ce modèle un coup reconstruit?
Est-ce un modèle rare ?
Est-ce que les pièces sont facile à trouver?
Toute autre information que vous jugerez pertinente.
Merci de votre aide...
Il désire reconstruite la voiture, quelle est la valeur de ce modèle un coup reconstruit?
Est-ce un modèle rare ?
Est-ce que les pièces sont facile à trouver?
Toute autre information que vous jugerez pertinente.
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CaMaRo68- Vétéran
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Re: Valeur d'un Chevelle Malibu SS 66 Convertible
http://autos.shop.cafr.ebay.ca/items/Automobiles-camions__chevelle-convertible_W0QQ_catrefZ1QQ_flnZ1QQ_sacatZ6001QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em282
Dans ces années la, on dirait qu'ya pas grand chose de potable en bas de 20 000$ us.
'65 Chevelle Malibu convertible : http://cgi.cafr.ebay.ca/Chevrolet-Chevelle_W0QQitemZ290330694894QQcmdZViewItemQQptZUS_Cars_Trucks?hash=item43990ed4ee&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1215%7C293%3A1%7C294%3A50
18 000$ U.S. pis la réserve est pas tappée donc ça m'a l'air d'avoir une certaine valeur effectivement. Évidemment pour moi 25-30 000$ U.S. c'est une bonne valeur, y'en a d'autres pour qui c'est des peanuts.
Dans ces années la, on dirait qu'ya pas grand chose de potable en bas de 20 000$ us.
'65 Chevelle Malibu convertible : http://cgi.cafr.ebay.ca/Chevrolet-Chevelle_W0QQitemZ290330694894QQcmdZViewItemQQptZUS_Cars_Trucks?hash=item43990ed4ee&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1215%7C293%3A1%7C294%3A50
18 000$ U.S. pis la réserve est pas tappée donc ça m'a l'air d'avoir une certaine valeur effectivement. Évidemment pour moi 25-30 000$ U.S. c'est une bonne valeur, y'en a d'autres pour qui c'est des peanuts.
The3stops- Vétéran
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Date d'inscription : 01/03/2009
Re: Valeur d'un Chevelle Malibu SS 66 Convertible
Salut
en 1966 la Chevelle Malibu SS était un modèles Canadien
un petit package disponible avec SBC
sur la data plate il est supposer y voir le code A51
qui voulait dire bucket seats
et j'ai déja vue des feuilles de GM Canada
avec l'explication de ce package
A51 sport options
contrairement aux Chevelle SS 396 qui eux n'était disponible qu'avec
un 396
a surveiller sur une convertible
le frame est souvent pourri a l'avant
ou il courbe sous le cowl dash
c'est un frame boxed de convertible a cette endroit
et souvent les frames boxed sont plus solide quand ils sont neuf
sauf qu'avec l'age l'eau se ramassait la et sa pourissait
pour la valeur
c'est un modèle rare +
c'est un modèle Canadien +/-
avec un small block comme un 283
ce n'est pas ce qui va prendre plus de valeur comme modèle
--------------------------------------------------------------------
ici ils explique un peu ce petit package Canadien
sous le titre
The obscur Malibu SS of 1966/1967
While in the United States Chevrolet was marketing the 138-series SS396, in Canada there was a curious version that was not well known or understood. In fact, its very existence is doubted by many - the Malibu SS of 1966 and 1967.
Following on the heals of the 64/65 Malibu SS, where the SS was really more about trim than drivetrain, in Canada they continued with that marketing strategy. Although the 1965 Auto Pact between Canada & the U.S. would soon have a marked effect on model offerings, the ’66 models were already committed to production.
In the U.S. there were a number of different series, many drive train combinations and many options. In Canada they made do with only 2 series, simplified drive train choices and fewer interior options. In the U.S. there were 300 series, 300 Deluxe series, the Malibu and the SS396 series.
In Canada there was only the 300 & Malibu series. Since there was no 300 Deluxe series for a base wagon, it was shifted into the base 300 series. Canadian production was perhaps 1/10th of that in the U.S. in terms of volume. Sheer economics dictated a more simplified lineup. For probably that reason alone, convertible production needed whatever means to get production figures up to the point where the body style was profitable to build after tooling up. Besides offering a convertible on the Malibu, there was also a 300 convertible to appeal to the traditionally thrifty Canadians.
Combine that production with the Chevelle’s fraternal twin the Beaumont and it is likely that GM Canada built the cars profitably with that formula. However, the base 300 was not a big factor on convertible sales. For example, only 96 of the V8 300-series convertibles were built for 1967! There were never more than about 200 or 300 of those cars produced annually as six cylinder or eight cylinder models.
As for the Malibu SS, it was the means by which you got bucket seats in your 135 or 136 series Malibu Sports Coupe or Convertible. In the U.S., the RPO A51 stood for Bucket Seats, but in Canada it stood for an option package referred to by GM Canada as ‘The Sports Option’.
They may as well have referred to it as ‘The Malibu SS Option’ since that’s what it was, but it also turned a Beaumont Custom into a Beaumont Sport Deluxe. It even turned a Pontiac Parisienne (sort of a Catalina/Chevrolet hybrid) into a Parisienne Custom Sport.
The Malibu SS, or the 'Malibu with the Sports Option' (as GM put it so clumsily in the brochures), was a trim option mainly. You bought and paid for Bucket Seats, Console (except 3-speed manual cars) and the low cost P01 Wheel Covers. Chevrolet would add the ribbed rocker panel moldings and matching rear quarter extension from the SS396.
Malibu SS emblems sourced from the 1965 models adorned the quarter panels. Front and rear it was pure Malibu, lacking any hood or grille modifications whatsoever. Out back for ’66 they simply used Argent paint fill in the Malibu rear cove to differentiate the SS.
Under the conventional hood you could specify all the regular Chevelle engines; the 194, 230, 283 2-barrel, the 327 275-horse 4-barrel, PLUS you could also specify the 360-horspower Turbo-Jet 396 V8. This was a legitimate situation where a 136-series car could have a 396, whereas today it marks a U.S. car as a fake SS. Transmission choices in Canada were pretty straight forward as well; 3-speed manual, 4-speed manual (M20 only) or Powerglide automatic. The only ornamentation that showed your Malibu SS as being big-block powered were the crossed-flags on the front fenders. The 396-powered Beaumont Sport Deluxe was a true sleeper since it used the same 'V8’ insignia that was used on 283 & 327 cars. No redlines either for 1966.
The situation was much the same for 1967. In the U.S. you could get a Malibu with either bench or optional bucket seats and power ranging from a 140-horse six to a 325-horse 327 V8, and you could get an SS396 with either bench or bucket seats and a 396 with either 325 or optional 350-horsepower (375 horses added secretly late in the run). Meanwhile in Canada you could get a Malibu with bench seats and power ranging from the 140-horse six to the 275-horse 327. Or you could specify Bucket Seats on your Malibu making it a Malibu SS and get engines ranging from the 140-horse six to the 350-horse 396 V8. The ‘Sports Option’ came with buckets, console, P01 wheel covers (now with ‘SS’ center emblems), while GM gave the wheel opening moldings and ribbed rockers from the SS396 to you in place of the usual Malibu fare (lower body side moldings that ran aft of the front wheel to the back bumper). The ‘Malibu SS’ emblem was again employed. The front and rear styling was regular Malibu, with no ‘Big Block’ hoods being used even with a 396, and the rear was pure Malibu. They didn’t even get any special rear end paint (Argent, Black or otherwise), to distinguish a Malibu SS. Oh, I almost forgot that the wood grained dash strip was used, along with the Malibu script above the glove box. At least the horn button said ‘SS’ instead of ‘Chevelle’. For 1967 the 396-powered Malibu SS came standard with F70-14 redline tires mounted on 14x6 wheels.
Also not even mentioned in the brochure, but somehow ordered by a few 396 buyers anyway, was the same low wide optional D96 side striping (the same one offered in the U.S. on the SS396 optionally).
So, do you now think you’re finally straight on the Malibu SS in Canada? Well, they stopped with that scenario in December of 1966. Starting New Year’s 1967 the Malibu SS was gone. You could now get a 138-series SS396 as in the U.S., and you could now also get bench or bucket seats in your Malibu and still come out with a Malibu. No more 136-series cars with 396 power, it was 138-series only.
source:
Cam Milne
Member #28
CanAm Chevelle Club
http://www.chevellecd.com/66cd/documentation/malibuss.htm
il y aurait eu seulement 50 Chevelle Malibu SS avec 396 CID L34
de construite a Oshawa en 1966
modèle canadien avec flat hood
ceux la aurait une très bonne valeur
Salutations
en 1966 la Chevelle Malibu SS était un modèles Canadien
un petit package disponible avec SBC
sur la data plate il est supposer y voir le code A51
qui voulait dire bucket seats
et j'ai déja vue des feuilles de GM Canada
avec l'explication de ce package
A51 sport options
contrairement aux Chevelle SS 396 qui eux n'était disponible qu'avec
un 396
a surveiller sur une convertible
le frame est souvent pourri a l'avant
ou il courbe sous le cowl dash
c'est un frame boxed de convertible a cette endroit
et souvent les frames boxed sont plus solide quand ils sont neuf
sauf qu'avec l'age l'eau se ramassait la et sa pourissait
pour la valeur
c'est un modèle rare +
c'est un modèle Canadien +/-
avec un small block comme un 283
ce n'est pas ce qui va prendre plus de valeur comme modèle
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ici ils explique un peu ce petit package Canadien
sous le titre
The obscur Malibu SS of 1966/1967
While in the United States Chevrolet was marketing the 138-series SS396, in Canada there was a curious version that was not well known or understood. In fact, its very existence is doubted by many - the Malibu SS of 1966 and 1967.
Following on the heals of the 64/65 Malibu SS, where the SS was really more about trim than drivetrain, in Canada they continued with that marketing strategy. Although the 1965 Auto Pact between Canada & the U.S. would soon have a marked effect on model offerings, the ’66 models were already committed to production.
In the U.S. there were a number of different series, many drive train combinations and many options. In Canada they made do with only 2 series, simplified drive train choices and fewer interior options. In the U.S. there were 300 series, 300 Deluxe series, the Malibu and the SS396 series.
In Canada there was only the 300 & Malibu series. Since there was no 300 Deluxe series for a base wagon, it was shifted into the base 300 series. Canadian production was perhaps 1/10th of that in the U.S. in terms of volume. Sheer economics dictated a more simplified lineup. For probably that reason alone, convertible production needed whatever means to get production figures up to the point where the body style was profitable to build after tooling up. Besides offering a convertible on the Malibu, there was also a 300 convertible to appeal to the traditionally thrifty Canadians.
Combine that production with the Chevelle’s fraternal twin the Beaumont and it is likely that GM Canada built the cars profitably with that formula. However, the base 300 was not a big factor on convertible sales. For example, only 96 of the V8 300-series convertibles were built for 1967! There were never more than about 200 or 300 of those cars produced annually as six cylinder or eight cylinder models.
As for the Malibu SS, it was the means by which you got bucket seats in your 135 or 136 series Malibu Sports Coupe or Convertible. In the U.S., the RPO A51 stood for Bucket Seats, but in Canada it stood for an option package referred to by GM Canada as ‘The Sports Option’.
They may as well have referred to it as ‘The Malibu SS Option’ since that’s what it was, but it also turned a Beaumont Custom into a Beaumont Sport Deluxe. It even turned a Pontiac Parisienne (sort of a Catalina/Chevrolet hybrid) into a Parisienne Custom Sport.
The Malibu SS, or the 'Malibu with the Sports Option' (as GM put it so clumsily in the brochures), was a trim option mainly. You bought and paid for Bucket Seats, Console (except 3-speed manual cars) and the low cost P01 Wheel Covers. Chevrolet would add the ribbed rocker panel moldings and matching rear quarter extension from the SS396.
Malibu SS emblems sourced from the 1965 models adorned the quarter panels. Front and rear it was pure Malibu, lacking any hood or grille modifications whatsoever. Out back for ’66 they simply used Argent paint fill in the Malibu rear cove to differentiate the SS.
Under the conventional hood you could specify all the regular Chevelle engines; the 194, 230, 283 2-barrel, the 327 275-horse 4-barrel, PLUS you could also specify the 360-horspower Turbo-Jet 396 V8. This was a legitimate situation where a 136-series car could have a 396, whereas today it marks a U.S. car as a fake SS. Transmission choices in Canada were pretty straight forward as well; 3-speed manual, 4-speed manual (M20 only) or Powerglide automatic. The only ornamentation that showed your Malibu SS as being big-block powered were the crossed-flags on the front fenders. The 396-powered Beaumont Sport Deluxe was a true sleeper since it used the same 'V8’ insignia that was used on 283 & 327 cars. No redlines either for 1966.
The situation was much the same for 1967. In the U.S. you could get a Malibu with either bench or optional bucket seats and power ranging from a 140-horse six to a 325-horse 327 V8, and you could get an SS396 with either bench or bucket seats and a 396 with either 325 or optional 350-horsepower (375 horses added secretly late in the run). Meanwhile in Canada you could get a Malibu with bench seats and power ranging from the 140-horse six to the 275-horse 327. Or you could specify Bucket Seats on your Malibu making it a Malibu SS and get engines ranging from the 140-horse six to the 350-horse 396 V8. The ‘Sports Option’ came with buckets, console, P01 wheel covers (now with ‘SS’ center emblems), while GM gave the wheel opening moldings and ribbed rockers from the SS396 to you in place of the usual Malibu fare (lower body side moldings that ran aft of the front wheel to the back bumper). The ‘Malibu SS’ emblem was again employed. The front and rear styling was regular Malibu, with no ‘Big Block’ hoods being used even with a 396, and the rear was pure Malibu. They didn’t even get any special rear end paint (Argent, Black or otherwise), to distinguish a Malibu SS. Oh, I almost forgot that the wood grained dash strip was used, along with the Malibu script above the glove box. At least the horn button said ‘SS’ instead of ‘Chevelle’. For 1967 the 396-powered Malibu SS came standard with F70-14 redline tires mounted on 14x6 wheels.
Also not even mentioned in the brochure, but somehow ordered by a few 396 buyers anyway, was the same low wide optional D96 side striping (the same one offered in the U.S. on the SS396 optionally).
So, do you now think you’re finally straight on the Malibu SS in Canada? Well, they stopped with that scenario in December of 1966. Starting New Year’s 1967 the Malibu SS was gone. You could now get a 138-series SS396 as in the U.S., and you could now also get bench or bucket seats in your Malibu and still come out with a Malibu. No more 136-series cars with 396 power, it was 138-series only.
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il y aurait eu seulement 50 Chevelle Malibu SS avec 396 CID L34
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modèle canadien avec flat hood
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Salutations
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Re: Valeur d'un Chevelle Malibu SS 66 Convertible
Drôle de coincidance en fin de semaine il y en avait une à vendre sur Lespac et elle a été vendu en une journée. J'imagine qu'elle était pas cher et le gas qui l'a acheté veux la revendre pour faire quelques $$.
Annonce #9445135 sur lespac section auto antique.
Annonce #9445135 sur lespac section auto antique.
Dom- Bâtisseur
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Re: Valeur d'un Chevelle Malibu SS 66 Convertible
Dom a écrit:Drôle de coincidance en fin de semaine il y en avait une à vendre sur Lespac et elle a été vendu en une journée. J'imagine qu'elle était pas cher et le gas qui l'a acheté veux la revendre pour faire quelques $$.
Annonce #9445135 sur lespac section auto antique.
Salut Dom
oui j'avait vue l'annonce en cherchant si il y avait du nouveau
sur c'est Chevelle Malibu SS Canadienne
et ils en savent un peu plus qu'avant *
un copain en avait une comme futur projet
et ce n'est pas celle qui était a vendre
Salutations
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Re: Valeur d'un Chevelle Malibu SS 66 Convertible
Bon, mon ami devait aller voir la Chevelle ce soir, mais elle a été vendu entre temps. Il avait parlé au vendeur hier en lui mentionnant qu'il irait voir la voiture aujourd'hui, mais quand il y a un deal qui se présente, attendre au lendemain n'est pas une bonne idée!!!
Merci quand même pour les réponses
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CaMaRo68- Vétéran
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Re: Valeur d'un Chevelle Malibu SS 66 Convertible
CaMaRo68 a écrit:Bon, mon ami devait aller voir la Chevelle ce soir, mais elle a été vendu entre temps. Il avait parlé au vendeur hier en lui mentionnant qu'il irait voir la voiture aujourd'hui, mais quand il y a un deal qui se présente, attendre au lendemain n'est pas une bonne idée!!!
Merci quand même pour les réponses
Salut CaMaRo68
Moi sa m'a premis de me mettre a jour sur c'est Chevelle Canadienne
je me suis ostiner longtemp avec un expert Américain en Chevelle 1966
sur la possibilitée de 396 dans des Chevelle Malibu SS Canadienne 1966
mais il ne voulait pas que sa existe
et réfutait mes arguments a cette époque
mais un jour sa fini toujour par sortir
moi j'en avait connu une neuve et elle n'était pas sorti d'une boite
de cracker jack
Salutations
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Re: Valeur d'un Chevelle Malibu SS 66 Convertible
Hum, je vois qu'il y a une polémique autour de ces Chevelles 66. J'en ai parlé à un de mes amis qui s'y connait et il m'a dit une Chevelle Malibu SS 66, ça se peut pas, il n'y a pas eu de Malibu SS... Comme quoi, on apprend à tous les jours, surtout sur les voitures
CaMaRo68- Vétéran
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Re: Valeur d'un Chevelle Malibu SS 66 Convertible
CaMaRo68 a écrit:Hum, je vois qu'il y a une polémique autour de ces Chevelles 66. J'en ai parlé à un de mes amis qui s'y connait et il m'a dit une Chevelle Malibu SS 66, ça se peut pas, il n'y a pas eu de Malibu SS... Comme quoi, on apprend à tous les jours, surtout sur les voitures
Et oui
un temp pas si lointain les Chevelle COPO n'exitait pas non plus
selon plusieurs expert
et pourtant
Salutations
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