Question :Un Différentiel 12 Bolt de olds.. Vs Chevelle
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ADM
denismal
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Question :Un Différentiel 12 Bolt de olds.. Vs Chevelle
Salut a toute la gang
Je me questionne a savoir si les différentiel de Olds ex.. 1970
tout modele confondu sont tous des 12 bolt et si oui
le diffe.. de L Olds faite tu dans une Chevelle 70
Je pose cette questions parce que j ai les 2 différentiel et
la configuration Ext...n est pas pareil c est pour ca que j aimerais
savoir si je peut installer celui de l olds dans celui de la chevelle
merci de vos commentaire
Je me questionne a savoir si les différentiel de Olds ex.. 1970
tout modele confondu sont tous des 12 bolt et si oui
le diffe.. de L Olds faite tu dans une Chevelle 70
Je pose cette questions parce que j ai les 2 différentiel et
la configuration Ext...n est pas pareil c est pour ca que j aimerais
savoir si je peut installer celui de l olds dans celui de la chevelle
merci de vos commentaire
denismal- Mordu
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Re: Question :Un Différentiel 12 Bolt de olds.. Vs Chevelle
Salut Denis , je suis porté a dire que oui étant donné que les A-body Canadien (dans le Buick et Oldsmobile du moins) recevait un 12 bolts de Chevrolet et les Américains avait un 10 bolts (Buick) ou 12 bolts (Olds) pour la même année/modèle .
Photo d'un 12 bolts Oldsmobile 1970 . "type-O"
Le "type-O" (pour sa forme) aurait été fabriqué de 67 à 70
12 bolts Chevrolet 1972 .
Et sur un Forum de Chevelle j'ai trouvé ceci pour une Chevelle 71 :
Photo d'un 12 bolts Oldsmobile 1970 . "type-O"
Le "type-O" (pour sa forme) aurait été fabriqué de 67 à 70
12 bolts Chevrolet 1972 .
Et sur un Forum de Chevelle j'ai trouvé ceci pour une Chevelle 71 :
Question : Help! Again.
I need new rear axle bearings but can't ID the axle to get parts.
It's a 12 bolt posi. Apparently GM since it's in my Chevelle, But the diff. cover is round, not offset like Chevy 12 bolts. I've pulled the wheels and there is a cover that bolts over the bearings. I've been told, sight unseen, that it may be from a Cutlass or Skylark?!?!
The axle code is CFD3.
Can anyone tell me ANYTHING about this axle, or where I might find the decode? I've looked all over the net.
Any info is much more than what I have now. Thanks!
Réponse : It is an oldsmobile 12 bolt, which is really a 10 bolt (10 bolts holding the ring gear to the carrier, which is really what 10/12 bolt refers to). I normally hear it referred to a type "O" rear with a 12 bolt cover.
ADM- Administrateur
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Re: Question :Un Différentiel 12 Bolt de olds.. Vs Chevelle
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Crazy Papy, Old'Mobile
http://tribain-a-lifetime.over-blog.com/
Re: Question :Un Différentiel 12 Bolt de olds.. Vs Chevelle
Salut
et merci les gars pour les renseignement
Mais pour etre sur de moi il faudrait peut etre que je les
démanche pour vraiment m'asssurer que les bérignes son de la meme
grosseur
J'ai poser cette question parce que un gars veut m'acheter
un 12 bolt barre pour une chevelle 70
Mais le seule que j'ai a vendre est un 12 bolt de olds
Ils sont complet et je voulais pas les ouvrir pour ne rien perdre
Donc c'est pour ca toute les questions
merci encore
et merci les gars pour les renseignement
Mais pour etre sur de moi il faudrait peut etre que je les
démanche pour vraiment m'asssurer que les bérignes son de la meme
grosseur
J'ai poser cette question parce que un gars veut m'acheter
un 12 bolt barre pour une chevelle 70
Mais le seule que j'ai a vendre est un 12 bolt de olds
Ils sont complet et je voulais pas les ouvrir pour ne rien perdre
Donc c'est pour ca toute les questions
merci encore
denismal- Mordu
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Voiture(s) : Riviera 69
Re: Question :Un Différentiel 12 Bolt de olds.. Vs Chevelle
En l'ouvrant tu devrait voir que c'est un 10 bolts "ring gear"
ADM- Administrateur
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Re: Question :Un Différentiel 12 Bolt de olds.. Vs Chevelle
Salut la gang. Je c pas si sa peux vous aider mais j ai eu un probleme avec ma GTO 69 ....j ai voulu mettre des gear d un oldsmobile 71 dans mon différentiel de pontiac puis sa pas marcher...le housing du oldsmobile est plus gros meme si c un 10 bolts. mais le différentiel au complet marche bien pareil. j ai finalement mis des gear de chevrolet dans mon housing de pontiac 3:55 posi
Poncho69- Nouveau
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différentiel 10 et 12 bolts
Bons liens sur les diff de Oldsmobile (et autres GM 10-12 bolts)
Info technique
http://www.oldsmobility.com/10bolt-tech.htm
Ratio
http://www.oldsmobility.com/reardiffs.htm
Rebatir un 10 bolts
http://www.oldsmobility.com/10boltPont-rebuild.htm
code et identification
http://www.novaresource.org/axle.htm
Info technique
http://www.oldsmobility.com/10bolt-tech.htm
Ratio
http://www.oldsmobility.com/reardiffs.htm
Rebatir un 10 bolts
http://www.oldsmobility.com/10boltPont-rebuild.htm
code et identification
http://www.novaresource.org/axle.htm
ADM- Administrateur
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denismal- Mordu
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Voiture(s) : Riviera 69
12 bolts Chevy type C vs Olds type O
Infos supplémentaires sur les différence Olds vs Chevy rear end
N-bolt Differences
An Olds 12 bolt rear end is not a "true" 12-bolt. It may have 12 bolts on the outside cover, but it is a 10 bolt gear on the inside. The more common type "C" is very much different than the type "O".
A "true 12-bolt" has come to mean a Chevy c-clip 12-bolt rear. Oldsmobile 12 bolt rear ends differ from Chevys internally. In other words, the guts of a Chevy rear end will not fit in an Olds rear end housing, and vice versa. The phrase, "more like a 10-bolt", is usually talking about the size of the ring gear and/or strength of the carrier. The guts of a 10 bolt would not work or fit in a 12 bolt, and vice versa. There are differences between the 10 bolt and the 12 bolt both internally and externally.
Note also that there are two different ring gear carriers, one for 3-series ratio gears and one for 4-series gears. 3 series and 4 series carriers are for the 12 bolt Chevys. The difference is the dimension from the ring gear mounting flange to the pinion centerline, due to the larger diameter pinion required for the lower numerical gear ratios. A set of 4-series gears can be installed in the 3-series carrier with a spacer and longer bolts (not desireable due to reduced strength), but the reverse is not true.
The ring gear size is the size of the largest gear, parallel to the wheels. A 12 bolt Olds has a 10 bolt carrier that measures 8.3", whereas a 12 bolt Chevy has a 12 bolt carrier that measures 8.8". A 10 bolt Olds out of a 1971 has a 10 bolt that measures 8.5". 1968 and 1969 10 bolts might have an 8.2" ring gear. Starting in 1970, 10 bolts might be 8.5". Newer 10 bolts found under the last RWD Cutlass and Chevy are little 7.5".
Oldsmobile bolted the axles from the inside of the housing, whereas Chevy used c-clips. As for Buick and Pontiac, they used different types of posi actuating items called "cones" and "spools", whereas 12 bolt Chevys and Olds used what are called "clutch packs".
Type "O" Oldsmobile Rear Ends
The biggest weak spots in Olds rears are the wheel bearings and the availability of parts. Positive axle retention is good, but put in the new "updated" style wheel bearings for more strength.
Gears for the Olds 12 bolt rear are hard to find. The "O" was only manufactured for 2-3 years. So there isn't enough call for someone to start casting and machining new cases. While posi cases are not available (as far as I know) rebuild kits are. Unless the case you have is outright cracked or otherwise junk you should be able to rebuild it.
Type "C" Chevy Rear Ends
This rear end retains the axle shafts with "C" clips. These do break from time to time, and the result is the axle shaft works its way out of the axle tube. A hint that a clip might be broken is a faint moan from the rear axle when backing up (mine made no noise going forward). Moral of the story: stick with your Olds rear.
The "C" rear can be modified with "a C-clip eliminator kit". That solves that problem of relatively fragile broken "C" clips.
If you want/need a stronger more available rear, the "C" 12 bolt, will bolt in with no changes to your car. It came in the C*evelle after all. The rear U-joint will need to be changed to a hybrid one. NAPA and others carry such a U-joint.
Given the "C" 12-bolt is almost a 9" ring gear, parts are as common as sand on the beach, and almost as cheap. It has some redeeming values once modified for performance. NHRA won't allow the faster cars to run one without the eliminator.
ADM- Administrateur
- Ville/Région : Reauce-Nord
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Date d'inscription : 16/09/2004
12 bolts O
Denismal,
Tu as toujours ce differenciel "O" ?, J'en cherche un justement.
(désolé pour le post inutile)
revving350@yahoo.com
Tu as toujours ce differenciel "O" ?, J'en cherche un justement.
(désolé pour le post inutile)
revving350@yahoo.com
revving350- Vétéran
- Ville/Région : Terrebonne
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Date d'inscription : 06/08/2006
Voiture(s) : Olds 442 1970: Civic 2013
Re: Question :Un Différentiel 12 Bolt de olds.. Vs Chevelle
bonjour, je serais interesser pour acheter ton diff 12 bolt de oldsmobile. moi jai un cutlass qui demande que sa!!!
contact moi par email si tu le veux bien luc3752@hotmail.com. merci
contact moi par email si tu le veux bien luc3752@hotmail.com. merci
luc3752- Nouveau
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Date d'inscription : 04/08/2012
Voiture(s) : cutlass S 1970
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