Le Deal du moment :
Cartes Pokémon 151 : où trouver le ...
Voir le deal

Serie: Des personnalitées et des Corvette

+8
Fanamc
STURGIS
jake
philcollins
p'tit.volks
mikemerkury
Corvette
427copoz
12 participants

Page 2 sur 2 Précédent  1, 2

Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  427copoz Mar 26 Juin 2012, 07:29

Salut

Burt Reynolds 1960 Corvette

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Burtre10

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Oh111010

source:

http://mecum.com/auctions/lot_detail.cfm?LOT_ID=OH1110-99525


- Previously owned by Burt Reynolds
- Ermine White hardtop fitted convertible
- Powerglide transmission
- Power windows
- Black interior

DESCRIPTION

He was internationally famous as the Trans Am-driving Bandit, but for his off-screen driving Burt Reynolds preferred this good-looking Ermine White 1960 Corvette convertible. Fitted with a matching White auxiliary hardtop, it comes with a Black interior and optional power windows and Powerglide transmission.

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 OH1110-99525_7

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Burtre11

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  427copoz Dim 01 Juil 2012, 08:40

Salut

Mattew McConaughey 1971 Corvette

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Corvet10

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Header10

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Mod_ar10

Matthew David McConaughey est un acteur, producteur, réalisateur et scénariste américain né le 4 novembre 1969 à Uvalde, Texas (États-Unis).

source:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Matthew_McConaughey

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  427copoz Lun 02 Juil 2012, 07:00

Salut

Jeff Probst 1966 Corvette 427-425 HP
Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Jeff-p10

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Jeff-p11

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Jeff-p12

http://www.jeffprobst.com/

Barrett-Jackson Auction Company
today announced the consignment of a 1966 Chevrolet Corvette from Jeff Probst,
host of the popular CBS reality series "Survivor." The car, which will be
auctioned No Reserve, is a candy-apple red, mint-condition Corvette, which
Probst drove on his very first date in 1977.

source: thumleft
http://www.prnewswire.com/news-releases/jeff-probst-chooses-barrett-jackson-to-auction-first-date-1966-chevrolet-corvette-72665027.html

http://www.barrett-jackson.com/application/onlinesubmission/lotdetails.aspx?ln=419&aid=48


427cid/425hp V8 with 4-speed transmission. All numbers match. Same family for last 27 years. Owned by Jeff Probst, Host of Survivor.



Details:

A VERY ORIGINAL ALL NUMBER MATCHING 1966 CORVETTE COUPE (HARDTOP). 427CID/425HP (HIGH PERFORMANCE) V8, L72 ENGINE. ENGINE WAS BALANCED AND TOTALLY RECONDITIONED AT 55,000 MILES. 4-SPEED TRANSMISSION AND 58,400 ORIGINAL MILES. POWER STEERING, ELECTRONIC IGNITION, SIDE PIPES, TEAK STEERING WHEEL, KNOCK-OFF WHEELS (REPRODUCTION). ORIGINAL OWNERS MANUAL (SIGNED BY ZORA ARKUS-DUNTOV) AND ORIGINAL PROTECT-O-PLATE. FRONT BUMPER WAS REMOVED EARLY IN THE CARS LIFE AND HAS NOT BEEN REINSTALLED. IT HAS BEEN RE-CHROMED AND IS INCLUDED. THE ORIGINAL COLOR WAS SILVER AND IT WAS REPAINTED TO RED BY THE ORIGINAL OWNER. THE CAR WAS REPAINTED AGAIN IN 1988 USING ORIGINAL RED CORVETTE LACQUER PAINT. THE CAR IS CURRENTLY OWNED BY JEFF PROBST WHO HOSTS THE VERY POPULAR TV SHOW, "SURVIVOR". HE BOUGHT THE CAR FROM HIS DAD IN 2000, SHORTLY AFTER SURVIVOR STARTED. THE CAR HAS BEEN IN THE PROBST FAMILY SINCE APRIL OF 1977. JEFF DROVE IT ON HIS FIRST DATE IN AUGUST OF 1977. HE MADE A VOW THAT SOMEDAY HE WOULD BUY THE CAR. IT ONLY TOOK 23 YEARS ! JEFF LIVES IN LOS ANGELES AND THE CAR HAS BEEN STORED IN SCOTTSDALE.


Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  427copoz Lun 02 Juil 2012, 07:12

Salut

Bob Weir 1963 Corvette roadster

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 112_0812

Bob Weir, founding member of the Grateful Dead

Read more: thumleft http://www.motortrend.com/features/112_0806_grateful_dead_bob_weir_celebrity_drive/viewall.html#ixzz1zSihdkSh

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 112_0806_07z+bob_weir_celeb_drive+guitar_player_grateful_dead



Grateful Dead est un groupe de rock américain fondé en 1965 à San Francisco1, et qui s'est séparé en 1995, après la disparition de son leader Jerry Garcia

sourtce:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Grateful_Dead

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  427copoz Lun 02 Juil 2012, 07:38

Salut

Justin Hemmes 1961 Corvette

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Hemmes11

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Corvet12

Justin Hemmes, Hotel owner.

Hemmes is in the enviable position (and for this article, the unique one) of actually owning the vehicle he considers coolest.

The operator of ivy, Establishment and other CBD pubs, loves both classic cars and modern masterpieces and has a garage full of them, including a 2010 Range Rover Sport (he says it is beautiful but not exactly cool). His heart, however, belongs to a 1960s American sports car. "My red 1961 Corvette Roadster is my coolest car at the moment," Hemmes says.

"They just don't make cars like that today, in terms of design."

A close second is his 1983 Porsche 911 Cabriolet.

Hemmes argues a cool vehicle isn't just about a hefty price tag. "Sometimes the more expensive a car is, the less cool it is," he says.

"A couple of months ago I bought my girlfriend, Amber, a Fiat 500. It's white with black racing stripes. It wasn't expensive but I think it's a very cool car." Hemmes has some other very cool cars on his shopping list.

"The American Ford GT from around 2002 is a super-cool car. The interior is also very sexy. I'd really like to own one one day. And I like the original Leyland Mini Cooper. That was very cool. Plus the 1967 GT500 Mustang is another cool car. Super hot ... super cool.

"I also like the old Mercedes 280SE 3.5 litre. Then there's my Mum's old car, the 1972 Dino Ferrari."

http://m.smh.com.au/drive/motor-news/style-counsel-20100331-ref7.html

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  427copoz Jeu 05 Juil 2012, 07:10

Salut

Roy Orbison 1967 Corvette 427 thumleft

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 46850710

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 45566610

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Dcp_0410

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Full11



Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Royorb10



Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  bobcat Jeu 05 Juil 2012, 12:51

bandit 77 a écrit:corvette a michel barette je n'ai pas de renseignement sur l'anner et s'il la possede encore , cetais au salon de l'auto a montréal dans le coin de 2006
Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Salontdelautomtl2007030

salut

68 ou 69
bobcat
bobcat
Vétéran
Vétéran

Ville/Région : ??????
Masculin Nombre de messages : 1421
Date d'inscription : 25/01/2010

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  427copoz Dim 15 Juil 2012, 07:54

Salut

George Strait 1958 Corvette

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Oh111011

DESCRIPTION

Country music superstar George Strait used to call this Corvette his very own before it became a valued addition to the Bob McDorman Collection. Power comes from the standard-equipment 283/230 HP engine with three-speed manual transmission. Finished in iconic Signet Red with Snowcrest White coves, a Red interior and contrasting White convertible top.


Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 OH1110-99523_3

source:

http://mecum.com/auctions/lot_detail.cfm?LOT_ID=OH1110-99523

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Large_10



Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  427copoz Mar 17 Juil 2012, 07:17

Salut

Rosemary Clooney's 1973 Corvette

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Rosema10

This Medium Blue Corvette 350 CI coupe was formerly owned by singer-entertainer Rosemary Clooney. It comes factory equipped with air conditioning, automatic transmission and power steering and brakes, and the Midnight Blue vinyl interior includes tilt-telescopic steering, Soft Ray tinted glass, power windows and a Pioneer AM/FM cassette.

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 OH1110-99547_2

source:

http://mecum.com/auctions/lot_detail.cfm?LOT_ID=OH1110-99547

Rosemary Clooney est une actrice et chanteuse américaine née le 23 mai 1928 à Maysville, Kentucky (États-Unis), décédée le 29 juin 2002 à Beverly Hills (Californie). Elle est également la tante de George Clooney et fut l'une des femmes de José Ferrer.

source:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Rosemary_Clooney

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Rosema11

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Rosema12



Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  427copoz Mar 17 Juil 2012, 08:01

Salut

Florence Knudsen’s 1964 Corvette 396

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Tn_mrs10

1964 Chevy Corvette Sting Ray - The Perfect Pink Pearl
First 396-Powered Sting Ray Built For Chevy Boss' Wife


Read more: http://www.corvettefever.com/featuredvehicles/corp_0712_1964_sting_ray/viewall.html#ixzz20sXQbCKC

http://www.corvettefever.com/featuredvehicles/corp_0712_1964_sting_ray/viewall.html#ixzz20sXQbCKC

Even more highly treasured are the ones that combine the best of both...and more. Like the Pink Pearl '64 Corvette Sting Ray you see here. This one was specially-built by Chevrolet, with much input from its Engineering and Styling teams. Then-Chevy General Manager Semon E. "Bunkie" Knudsen ordered it up in the spring of 1964 for his wife, Florence.

Under the hood is a 396-inch near-production version of what our brother-in-law mag, Hot Rod magazine, called "Chevy's Mystery V-8," when they saw it at Daytona in early 1963. Unlike the production 396 that graced the Corvette option list during the latter part of the '65 model run, this one has hydraulic instead of solid lifters. The transmission is a Powerglide, likely the first one ever bolted to a Mark IV big-block that wasn't a Chevy Engineering test mule, and the only one ever fitted by Chevrolet to a 396-powered Sting Ray.

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Corp_010

ce qui a de spécial sur cette Corvette


GPV-61: Special Equipment
Not only was this Sting Ray that Semon "Bunkie" Knudsen had built for his wife in the spring of 1964 quite a looker and loaded with factory options like air conditioning and an AM-FM radio, but it also had a lot of specially-made and prototype parts on it. Many of those carried the special "0-" prefix on its casting numbers, meaning that it was specially made by Chevrolet Engineering for this particular project ("GPV-61")


Items Unique To This Car Include:
A 396ci "Mark IV" big-block engine, equipped with hydraulic lifters. Not only was this one of the first 396-inch big-blocks built by Chevrolet (in advance of its mid-1965 regular-production debut), this is the only 396 known to have been installed into a Corvette by Chevrolet with hydraulic lifters, as the production 396 for the '65 model year-a one-year-only option-had solid lifters


>A Powerglide automatic transmission with "E66T-14" engraved on its case. Powerglide wasn't available as an option with big-block Corvettes until 1966


>Dual-circuit, four-wheel power disc brakes. These foreshadowed the four-wheel discs that went into production as the Sting Ray's standard brake system a few months after this car was built


>A modified right inner front fender, designed to create more room for the wider Mark IV -series engine


>A modified front crossmember, intended to clear the 396's externally-mounted harmonic balancer


>Special front springs (with "0-261795 FRONT SPG, LOAD 8.56 1539 RATE 224 CODED 3960" on their metal ID tags), to handle the extra weight of the 396 over the Corvette's standard 327


>A handmade fiberglass fan shroud, plus a specially-made radiator ("SHOP ORDER #7310") to keep the big engine cool


>Pearl Pink paint (to match the dcor of the Knudsen's winter home in Florida-not a Corvette RPO color choice)


>Six taillights instead of the four used on production '64 Corvettes


>Domed hood, similar to that included with the 396 engine option in 1965


>Front fender louvers and rocker panel trim that were the same design as those that appeared on the production '65 Sting Ray


>"Pinkwall"tires


>"396 Turbo Jet" badges on the front fenders and air cleaner


>Pink leather upholstery on the seats and door panels with contrasting cranberry-colored carpeting (neither were RPO Corvette interior color choices)


>Tachometer with a 5,300 rpm redline


>Florence Knudsen's "FMK" initials on the seatbelt buckles, instead of Chevy bow-tie or Fisher Body logos

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Corp_0712_10_z+1964_sting_ray+seat_belts

une commande spécial de Semon "Bunkie" Knudsen pour sa femme Florence



Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 OH1110-99534_6

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 V4n310

Semon E. ("Bunkie") Knudsen (1912-1998) was the son of William S. Knudsen, a former president at General Motors.

Semon Emil "Bunkie" Knudsen, (October 2, 1912 in Buffalo, New York – July 6, 1998 in Bloomfield Hills, Michigan), was a prominent automobile executive.

He was elected an executive vice-president of GM in 1965. He was head of GM's Overseas, Industrial, and Defense Operation in February 1968 when he created controversy by resigning to become president of the Ford Motor Company.

source:

http://en.wikipedia.org/wiki/Semon_Knudsen

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  427copoz Mar 17 Juil 2012, 08:22

Salut

Bill Mitchell 1964 Chevrolet Corvette Coupe Experimental Sting Ray XX

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 1964-b10

The most innovative of the Bob McDorman Collection's GM Styling Corvettes is this Blue Metallic one-off enjoyed by GM Styling legend Bill Mitchell. The unique paint is accented with a custom made die cast front grille and matching dual front fender vents. Ventless door glass hinted at the future Astro ventilation, with unique "chaser" lights decorating the inner door panels. A willing 327 CI engine and 3-speed Turbo Hydra-Matic give this gem all the performance the boss could have asked for..

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 OH1110-99533_3

source:

http://mecum.com/auctions/lot_detail.cfm?LOT_ID=OH1110-99533

XX GM Styling Car
- The most innovative of Bob's GM Styling Corvettes
- Blue Metallic paint
- Custom made die cast front grille and dual front fender vents
- Unique ventless door glass, inner doors feature unique "chaser" lights
- 3-speed Turbo Hydra-Matic transmission
- 327 CI Chevy small block

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Bill_m10

Bill Mitchell
Quite possibly one of the greatest automotive designers ever, it's said that Bill Mitchell's influence on the Corvette was as strong as Zora's. As GM's vice president of design, he was Ed Cole's golden boy, and succeeded Ed Cole as chief stylist.
Some of his shining achievements include the legendary 1963 Sting Ray, which he developed to go after Mercedes and Jaguar racecars, and the Mako Shark and Mako

Shark II concept cars. The Mako concepts, he said, were inspired by a shark he caught while deep-sea fishing off the coast of Bimini. Even today, Corvette designers look to Bill Mitchell designs for inspiration.

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  Valiant 65 Mar 17 Juil 2012, 15:11

427copoz a écrit:Salut

Rosemary Clooney's 1973 Corvette

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Rosema10

This Medium Blue Corvette 350 CI coupe was formerly owned by singer-entertainer Rosemary Clooney. It comes factory equipped with air conditioning, automatic transmission and power steering and brakes, and the Midnight Blue vinyl interior includes tilt-telescopic steering, Soft Ray tinted glass, power windows and a Pioneer AM/FM cassette.

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 OH1110-99547_2

source:

http://mecum.com/auctions/lot_detail.cfm?LOT_ID=OH1110-99547

Rosemary Clooney est une actrice et chanteuse américaine née le 23 mai 1928 à Maysville, Kentucky (États-Unis), décédée le 29 juin 2002 à Beverly Hills (Californie). Elle est également la tante de George Clooney et fut l'une des femmes de José Ferrer.

source:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Rosemary_Clooney

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Rosema11

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Rosema12



Salutations








1973, la seule anne ou le bumper avant etait en caoutchouc et le bumper arriere etait chrome.

j ai eu une 72 les deux bumper chrome et j ai aussi eu une 74 les deux bumper en caoutchouc.
Valiant 65
Valiant 65
Vrai de vrai
Vrai de vrai

Ville/Région : drummondville
Masculin Nombre de messages : 3062
Date d'inscription : 25/09/2006
Voiture(s) : pontiac parisienne convertible 1967

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty vetty i love you !

Message  chief66 Sam 02 Fév 2013, 00:47

dad ! tu m'passe tu les clefs !


_______________________________________________
Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 10411010
chief66
chief66
Mordu
Mordu

Ville/Région : trifluvie
Masculin Nombre de messages : 450
Date d'inscription : 11/09/2012
Voiture(s) : nova70-72 pick up international70 jeep renegate1974 honda86mercedesc230kompressor03corvette1987

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Corvette - Page 2 Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Corvette

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 2 sur 2 Précédent  1, 2

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum