-39%
Le deal à ne pas rater :
Pack Home Cinéma Magnat Monitor : Ampli DENON AVR-X2800H, Enceinte ...
1190 € 1950 €
Voir le deal

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda

2 participants

Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda Empty Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda

Message  427copoz Ven 06 Juil 2012, 07:47

Salut

Nicola Cage 1970 HEMI 'Cuda 1970

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda 1970-p10

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda 1970-p11

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda 1970-p12

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda Cage_c10

Collectors will pay huge premiums for cars once owned by celebrities. Rather amusing when you think about it! Imagine, for example, if there were two identical 1970 Hemi 'CUDA hardtops up for auction by Russo and Steele at their January Scottsdale sale. Both are matching numbers, both are similarly equipped with original 426 Hemi engine, 4-speed transmission (restored and dyno-tested), Argent shaker, black velvet paint, black vinyl interior and roof covering, rallye instrument cluster and rallye wheels. The only difference is that one was owned by Academy Award winner Nicholas Cage. And that's the very car to be auctioned by Russo and Steele in January. So how much more would you pay for a car that the actor sat in? I'm guessing that his name and fame will increase the price by at least 25%. Although I admire Cage's acting I wouldn't add an extra penny to my bid. On the other hand if Twiggy had set her petite bottom into that seat in 1970, I might be persuaded to part with a few extra bucks just to recall an era when mini-skirts beat maxi-power.

source:

http://www.auto123.com/en/multimedia/photos/gallery/for-sale-nicholas-cages-1970-hemi-cuda?bid=103768&binding=3#pg=p_5_n_a

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda 1995--10

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda

Message  427copoz Jeu 09 Aoû 2012, 12:51

Salut

Lisa Baker 1967 Barracuda Fastback

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda Pmoy_110

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda Pmoy-c11

Lisa Baker (born March 19, 1944 in Detroit, Texas) was Playboy 's Playmate of the Month for its November 1966 issue, and Playmate of the Year for 1967. Her original pictorial for photographed by William Figge and Ed DeLong.

She was also able to get some work on television, on The Jonathan Winters Show and as the Budweiser girl on the Tonight Show. She posed nude for the December 1979 Playboy pictorial "Playmates Forever!"
source:

http://en.wikipedia.org/wiki/Lisa_Baker

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda Kgrhqm10

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda

Message  427copoz Dim 12 Aoû 2012, 08:03

Salut

Ed Belfour 1971 'Cuda 440+6

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda 77969810

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda Ed1e10

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda Ed2y10

source:

http://www.autotraderclassics.com/car-article/One+in+a+Million-61747.xhtml

Edward John Belfour (né en 21 avril 1965 à Carman au Manitoba, Canada), connu sous le nom de Ed Belfour, est un gardien de but de hockey sur glace

source:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Ed_Belfour

During the shop’s restoration of Belfour’s own ’71 440 Six-Barrel/four-speed convertible (one of five built), the shop’s staff used another of his cars as a reference. It’s a ’71 440 Six-Barrel car, too, but a coupe. It’s a 25,000-original-mile example that Belfour purchased from the original owner. Both the coupe and convertible were built in December 1970 – in fact, they were built only a day apart! We decoded the fender tags of each and found the coupe was built on Dec. 17, 1970 and the convertible was built the next day, Dec. 18, 1970.

The shop is owned by former NHL hockey goalie Ed Belfour. He has a penchant for Pentastar cars. The 1971 ’Cudas happen to be a particular favorite of his.

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda Gettyi10

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda

Message  Pink Superbee Lun 13 Aoû 2012, 18:16

beau bolide un cuda quand meme et il y en a un rose ! cyclops

Pink Superbee
Vétéran
Vétéran

Féminin Nombre de messages : 1768
Date d'inscription : 07/07/2012

Revenir en haut Aller en bas

Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda Empty Re: Serie: Des personnalitées et des Plymouth Barracuda

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum