Le Deal du moment : -40%
-40% sur le Pack Gaming Mario PDP Manette filaire + ...
Voir le deal
29.99 €

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

+8
denismal
jeronimo
427copoz
Country-Boy
ADM
reghoule
d-666
Rivièra_GS_1969
12 participants

Page 1 sur 2 1, 2  Suivant

Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Rivièra_GS_1969 Lun 05 Jan 2009, 20:53

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs N521872780113604428111iv0
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs W604
Bonjour, je vais vous présentez ma Buick Rivièra Gs 1969 !!! Un model rare qui est conté comme un Muscle car de luxe !!! c'est un model 2 portes hard top a 4 vitres électriques,barrure électriques,banquette électrique et air clématisé !!! Lumière rotative avant a vacuome ! 4 mags 15 pouces original, peinture original et interieur original blanc crème!!! Coté mécanique j'ai un 430 4 barils de 360hp et 475 livres de torques accouplé d'une transmission automatique 3 vitesses suivi d'un différanciel barré de compagnie !! Sorties d'échapement doubles 2 pouces et quard !!! Si vous savez ou je pourrai me proccuré des piesces pour mon model, me contacté svp ! Merci d'avance Smile[scroll]
Rivièra_GS_1969
Rivièra_GS_1969
Régulier
Régulier

Ville/Région : Charny
Masculin Nombre de messages : 69
Date d'inscription : 27/11/2008
Voiture(s) : Buick Rivièra GS 1969

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  d-666 Lun 05 Jan 2009, 21:17

tres beau buick!javais meme apleler le gars qui lavait avant mais il etait vendu..(donc tu venais juste de lacheter)felicitations:thumright: :clap

_______________________________________________
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Th_DSCF0121 Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Th_DSCF1592 Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Th_DSCF0694-1
d-666
d-666
Maniaque
Maniaque

Ville/Région : st francois(beauceville)
Masculin Nombre de messages : 862
Date d'inscription : 03/02/2008
Voiture(s) : 77skylark454bbc,90blazer 8``lift,06 impala 9c1,96 buick roadmaster limited

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  reghoule Lun 05 Jan 2009, 22:02

Shocked Ça c'Est un modele que j'aprécie de plus en plus. Tout original comme ca en plus, y'a combien de millage au fait? Et puis des GS il doit pas y en avoir eu beaucoup de fabriqué? Malgré que ce soit catégorisé comme un cahr de luxe, ca doit etre assez performant Twisted Evil

Tres belle acquisition, tu peux en etre fier! thumleft
reghoule
reghoule
Légende
Légende

Ville/Région : St-Bobo beach
Masculin Nombre de messages : 6612
Date d'inscription : 21/09/2004
Voiture(s) : Chevrolet 150 1957

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Rivièra_GS_1969 Lun 05 Jan 2009, 22:11

Merci !!! 40 mille mille , le conteur doit avoir fais une coupe de tour d apres moi puis le moteur a été refais a neuf vla 3 ans ! Smile
Rivièra_GS_1969
Rivièra_GS_1969
Régulier
Régulier

Ville/Région : Charny
Masculin Nombre de messages : 69
Date d'inscription : 27/11/2008
Voiture(s) : Buick Rivièra GS 1969

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  ADM Lun 05 Jan 2009, 23:43

Salut , c'est de valeur que ce ne soit pas 5 ans plus tôt ... comme je contait l'autre jour a Richard il y en avait 2 pour pièces a Scott , j'avait appeller pour les roues mais il vendait seulement les autos completes et de plus j'ai su que les roues de Riviera (5x5) ne fittait pas sur mon auto alors je n'est pas été plus loin . Depuis le garage est déménagé mais il y a eu un clean-up juste avant . Je ne me rapelle pas le prénom du gars (un Bisson) il est toujours a Scott si tu passe il est installé juste en face du Restaurant le Bois Rond et a un vieux Cadillac Eldorado noir dans sa cour (photo) peut-être il pourrait te dire ou sont rendu les Riviera ... ou au moins s'ils sont encore de ce monde ... Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Icon_pra
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Eldora10

Est-ce que ton toit de vinyl est assez récent ? Je me rapelle avoir vu un GS de 69 a Ste-Marie a vendre , a savoir si c'est le même sait pas

La photo date de juillet 2005
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs 1969_b14

_______________________________________________
Facebook Twitter Instagram Youtube
ADM
ADM
Administrateur
Administrateur

Ville/Région : Reauce-Nord
Masculin Nombre de messages : 13943
Date d'inscription : 16/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Invité Mar 06 Jan 2009, 00:12

oui tres belle machine et rare belle achat

Invité
Invité


Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Rivièra_GS_1969 Mar 06 Jan 2009, 07:10

il lui ressemble beauoup, le toit est pas tout affait neuf ,jsuis septique la Smile Merci pour l info Smile
Rivièra_GS_1969
Rivièra_GS_1969
Régulier
Régulier

Ville/Région : Charny
Masculin Nombre de messages : 69
Date d'inscription : 27/11/2008
Voiture(s) : Buick Rivièra GS 1969

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Country-Boy Mar 06 Jan 2009, 11:59

Félicitation! Tu as un beau bolide...J'aime bien ce style de voiture!! cool-blue

_______________________________________________
COWGIRLS butts...drive me NUTS!!
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Faux-l10...Nothing beats LEATHER when you're aiming for BAD GIRL sexiness...
Country-Boy
Country-Boy
Vrai de vrai
Vrai de vrai

Ville/Région : St-Jude
Masculin Nombre de messages : 2992
Date d'inscription : 24/11/2007
Voiture(s) : Pontiac Trans-Am 1979... Chevy C10 1984...

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  427copoz Mar 06 Jan 2009, 13:42

Salut Rivièra_GS_1969

cool ton Riviera GS thumleft

Un personal luxury MuscleCars thumleft

pour ceux qui ne comprènne pas cette catégorie de voiture
voici quelques équivalent

Dans les Oldsmobile les Toronado W34 thumleft

et l'unique Toronado GT W34 de 1970 avec un look assez spécial
très rare et peu connu
et oui du GT dans des Oldsmobile Laughing

455 400HP 4BBl W34

1970 Olds Toronado GT, 400 HP V8 front wheel drive, 455 cubic inch Rocket V8. The GT is a rare 1970 Toronado option (W34). The W34 option provides an additional 25 horsepower from the 455 by using larger intake valves, dual exhaust, a performance cam and a higher stall speed torque converter similar to a W30 442 option in a rear drive Olds. The compression ratio is 10.25:1. The final drive ratio is 3.07:1. This car is very fast. With 400 front drive horsepower, and its low stance there is nothing else like it. The result is a unique luxury-muscle coupe. Unique because it combines 400 hp with front-wheel drive, resulting in the most hp per pound of any production FWD car
until the Cadillac Allante.

Of the 25,433 Toronados built in 1970, only 5,341 were Toronado GT models. The GT provided a 455 cu V8 of 400 hp, up 25 hp from the standard 455. A 400165 performance cam and special torque converter gave this Toronado 0-60 times of 7.5 seconds and a top speed of 135 mph. Dual exhaust with a notched rear bumper and the GT hood badge, further identify the GT.

http://www.collectorsautosupply.com/about_us/carsandstories/1970_olds_toronado_gt.htm

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs P9250010

Les Mercury Marauder X100 1969
429 360 HP thumleft

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Mufp_010

http://www.fordmuscle.com/archives/2004/02/marauder/

http://video.google.com/videoplay?docid=3989208688448780557

Les Chevrolet Montecarlo SS454 de 1970 et 1971

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Rf

454 360 HP LS5

http://www.jr56.com/70ss454/

Les Pontiac Grand Prix SJ
comme ce Grand Prix SJ 1969
428 370 HP disponible aussi en version HO
http://www.highperformancepontiac.com/features/hppp_0805_1969_pontiac_grand_prix_original_owner_rapid_rarity/index.html

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Hppp_0805_01_z+1969_grand_prix_+

Les Plymouth Fury GT

même disponible avec le 440 six pak thumleft

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Furypi10

http://www.sportfurygt.com/

Et bien sur les Buick Riviera GS

ce n'était qu'une apercue de cette catégorie peu connu
du merveilleux monde des MuscleCars Laughing

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  jeronimo Mar 06 Jan 2009, 14:42

tres belle machine thumleft , elle est magnifique .
ON voudrait + de Kodak
jeronimo
jeronimo
Régulier
Régulier

Ville/Région : 85400 CHASNAIS
Masculin Nombre de messages : 108
Date d'inscription : 10/12/2008
Voiture(s) : roadrunner 1970 six pack

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Rivièra_GS_1969 Mar 06 Jan 2009, 14:49

Hey merci beaucoup !!! Comme ca jva savoir les voiture de ma catégorie ! :clap Smile
Rivièra_GS_1969
Rivièra_GS_1969
Régulier
Régulier

Ville/Région : Charny
Masculin Nombre de messages : 69
Date d'inscription : 27/11/2008
Voiture(s) : Buick Rivièra GS 1969

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  427copoz Mar 06 Jan 2009, 16:57

Salut

voici la défénition d'un personal car thumleft

Personal luxury car is a highly styled, luxurious automobile intended for the comfort and satisfaction of its owner/driver, sacrificing passenger space, cargo capacity, and other practical concerns for the sake of style. The personal luxury car has often been a lucrative market segment of the post-World War II automotive market.

Definition

Personal luxury cars are usually, though not necessarily, two-door coupes or convertibles with two-passenger or 2+2 seating capacity, sometimes with more seats. They are distinguished from GT cars or sports cars by their greater emphasis on comfort and convenience than on performance, although the distinction between a luxury GT and a personal luxury car is often hazy. Personal luxury cars are typically mass produced (rather than custom-bodied), sharing their mechanical components with more prosaic sedans to reduce production costs and increase profitability. A modern example is the Ford Thunderbird.

les origines nobles Laughing

Origins

The antecedents of the personal luxury car are the expensive, often custom-bodied sporting luxury cars of the 1920s and 1930s, some of the most prestigious of which were built by Alfa Romeo, Bugatti, Delage, Delahaye, Duesenberg, and Mercedes-Benz. Two well-known examples were the Duesenberg SJ and Mercedes SSK: tremendously fast and stratospherically expensive automobiles eschewing the comfort of pure luxury cars while being too large and heavy to be true sports cars. They nonetheless offered distinctive style, impeccable craftsmanship, and strong performance for wealthy buyers (including film and music stars, kings, and gangsters) who wanted to project a dashing image. The Great Depression and World War II eroded the market for these expensive, bespoke cars, but the postwar era still produced noteworthy examples like the Bentley Continental R Type with its fine two-door body built by H.J. Mulliner. A related, primarily postwar phenomenon was the grand tourer (GT), a relatively comfortable, high-performance car intended for high-speed, long-distance travel. Italy became a major producer of GTs, with marques like Ferrari and Maserati offering distinctive, often custom-bodied models of considerable performance. Alfa Romeo never recovered from the Second World War. This void was filled by Ferrari.

Both the bespoke luxury car and the GT were beyond the reach of all but the wealthiest buyers, and the 1950s saw a growing trend in both the United States and Europe towards mass-market "specialty cars" catering to drivers who coveted the image of the bespoke machinery, but who could not afford the cost -- and to wealthier buyers who could afford the genuine article, but disliked the inconvenience and complexity of servicing and repairing it, especially outside of a major urban area where foreign car dealerships were few and far between. Buyers were also interested in automatic transmission, air conditioning, power steering, and other convenience options not generally offered on GTs or sports cars of the day.

In its August, 1967 issue, Motor Trend magazine noted that the domestic "luxury speciality cars" of the day (Ford Thunderbird, Buick Riviera, Oldsmobile Toronado, Cadillac Eldorado and Pontiac Grand Prix) appealed to buyers who wanted reliability and durability not found in the exotic European imports of the 1950s along with those aformentioned American-style options which kept them buying American cars." M/T added that "Motorists of just about every stripe can find a now car with pleasing and distinctive lines, good performance and all the things that go to make a car enjoyable."

The result was a burgeoning market for "factory customs," models using standard or mostly standard engines and other mechanical components, but with unique styling. A prominent early example was the 1953 Cadillac Eldorado convertible, whose customized styling gave it a price tag nearly twice that of a standard Cadillac rag top despite nearly identical underpinnings.

The personal luxury car market segment in the United States was largely defined by the Ford Thunderbird. The first Thunderbird, launched in 1955 and sold through 1957, was a two-seat convertible, but despite its compact size and respectable performance, Ford made no claims that the softly sprung T-bird was a true sports car, calling it a "personal car." Although some Thunderbirds were quite fast for their time, and some successfully competed in various forms of competition, it was more of a compact luxury car than a GT.

In 1958 Ford transformed the Thunderbird into a bulkier, four-seat model with a large array of comfort features and styling gimmicks and found it a tremendous success, outselling any of the earlier, two-seat T-birds. While the four-seat Thunderbirds had only average performance and mediocre handling, their airplane and rocketship-inspired design cues found a receptive audience.

l'émergence du marché pour ces voitures

The personal luxury market emerges

Curiously, other U.S. automakers were slow to react to the success of the Thunderbird. It was not until 1962 when Pontiac offered the Pontiac Grand Prix and Buick offered the Wildcat, followed the next year by the Buick Riviera, that the T-Bird had serious competition. By 1970 the segment was growing, and would achieve even greater success in the later 1970s.

While Europe's slower economic recovery meant that it did not venture as much into this market until the 1960s, there were exceptions like the DKW 1000Sp, the custom-bodied Alfa Romeo 1900 Sprint, BMW 507, and Mercedes 190SL were popular in the personal luxury market, albeit on a smaller scale. By the 1960s models like the Jaguar E-Type, BMW CS coupes, Citroën SM, and Mercedes SL roadsters, while more expensive and somewhat smaller than their U.S. equivalents, were very much aimed at the same type of market. Indeed, the initial 6-series BMW's of 1977 were very comparable to models like the Riviera: they shared most of their mechanical components with contemporary sedans, offering very similar (and even slightly inferior) performance and less practicality at a higher price, but their distinctive style and image made them desirable automobiles.

The decline of the muscle car in the early 1970s coincided with a strong upswing in the personal luxury segment, as buyers shifted emphasis from performance to comfort, although there were some muscle cars that could be classified as personal luxury, such as the Dodge Charger (SE models). The models of that time, including the Lincoln Continental Mark series, Cadillac Eldorado, and Ford Thunderbird, largely abandoned any pretense of sport for a more intimate, luxury-oriented feel, with plush interiors and vintage styling cues like Rolls Royce-style radiator grilles, opera windows, and vinyl tops. They were mechanically uninspired other than the occasional gimmick, but despite high prices and poor fuel economy, they sold well.

Le déclin

Decline

American 'personal luxury' cars began to die out in the late 1980s as younger buyers moved toward imported European and Japanese cars, or toward sport utility vehicles. After years of steadily declining sales, the Oldsmobile Toronado died after 1992, the Lincoln Mark after 1998, the Buick Riviera after 1999 and the Cadillac Eldorado after 2002.

Nevertheless, conceptually similar imports from Japanese manufacturers like Lexus SC and Infiniti and European marques like BMW and Mercedes continue to sell well, even though their vehicles tend to be higher priced than their former American counterparts.

et d'autre infos

Partial list

While the vast majority of personal luxury cars came from the United States in the past, most of today's personal luxury cars are sold under German nameplates.

American vehicles

The Lincoln Mark IV is one of the most iconic American personal luxury cars.
The Ford Thunderbird was one of the first American personal luxury cars and arguably the last with production ending for the 2004 model year.
American made cars that can be included in the Personal Luxury Car sector include the following. Note that not all model years with cars bearing these names count, since automobile manufacturers often re-use names, sometimes on very different types of car:

* Ford Thunderbird - The original personal luxury car, and always one of the best sellers
* Ford Elite - The company's first intermediate personal luxury car, obsoleted when the Thunderbird was downsized in 1977
* Oldsmobile Starfire - Until the arrival of the Toronado in 1966
* Oldsmobile Toronado - The first modern American front wheel drive car and one of the first to feature airbags
* Buick Riviera - Considered as one of the most beautiful American cars of the 1960s. The 1971-73 models featured a boattail rear end with a wraparound rear window similar to the 1964-67 Corvette Sting Ray and 1964-66 Plymouth Barracuda.
* Buick Regal - Was originally an intermediate-sized personal luxury car from 1973 until 1988
* Pontiac Grand Prix - Introduced in 1962, early models are based on the full-sized Pontiac Catalina and Bonneville body but they were always had sportier and more luxurious interiors with bucket seats and featured distinctive styling cues such as different rooflines and cleaner body with a virtual absence of chrome. Beginning in 1969, it shared a platform with the intermediate-sized Pontiac LeMans and GTO, utilizing the intermediate sized car's chassis with a longer wheelbase to permit a longer hood plus more squared off styling.
* Chrysler Cordoba - Late to market in 1975, but for several years phenomenally successful
* Mercury Cougar - Originally based on the Ford Mustang as a ponycar from 1967 to 1973, the Cougar became a personal-luxury car based on the intermediate platform used for the Ford Torino and Mercury Montego in 1974, then became related to the Ford Thunderbird when that car was downsized to the intermediate Torino chassis in 1977.
* Chevrolet Monte Carlo - Introduced in 1970 with the same bodyshell as the Pontiac Grand Prix and related to the Chevrolet Chevelle; again, a much more luxurious car than its stablemate, but considerably smaller and cheaper than the following cars from luxury car brands, which fitted in at the very top end of the personal luxury car market:
* Cadillac Eldorado - From 1967 onwards, it shared the front wheel drive drivetrain and other characteristics of the Oldsmobile Toronado
* Lincoln Continental Mark Series - From 1968 to 1983, usually sharing the chassis, drivetrain and other parts of the Ford Thunderbird
* Imperial - In 1981, this venerable name was briefly resurrected to compete in the personal luxury car market

pour les années de la même période qui nous concerne
ce n'était pas toute les compagnie ou marque qui pouvait suivre

GM était plus dedans en roulant a plusieurs division
il pouvait faire plus de modèle
de Pontiac les Grand Prix
de Chevrolet les Monte Carlo
de Oldsmobile les Toronado
de Buick les Riviera
de Cadillac les Eldorado

Pour Chrysler qui était plus petit ce n'était pas facile de suivre
il fesait ce qu'il pouvait pour essayer de suivre
déja qu'il fallait qu'il réplique au " Ponycar " a la Mustang de Ford Idea

les Plymouth Fury n'était pas vraiment des Personal Car

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Rivièra_GS_1969 Mar 06 Jan 2009, 17:41

Jsuis content de savoir tout ca !!! Smile
Rivièra_GS_1969
Rivièra_GS_1969
Régulier
Régulier

Ville/Région : Charny
Masculin Nombre de messages : 69
Date d'inscription : 27/11/2008
Voiture(s) : Buick Rivièra GS 1969

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  denismal Mar 06 Jan 2009, 18:40

salut a tous

Celui-ci c'est le miens je l'ai acheter d' un amis qui lui l'a acheter a St-Marie
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs 1969_b10

Moi quand je l'ai acheter en avril 2008 il était dans cet état

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Dsc02710
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Dsc02711
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Dsc02811

Pour etre des voitures de luxe oui mais pour ce qui concerne muscle car je suis bien surpris. doh

Voici l'état final justa a temps pour le show ABC a drummond ce qui concerne le toit il a été repeint donc plus de vinyle
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Photo_10

Excuse moi de me servir de ton poste mais vu qu'on parle de buick riviera j'en profite. :mari
denismal
denismal
Mordu
Mordu

Ville/Région : Danville
Masculin Nombre de messages : 352
Date d'inscription : 22/05/2006
Voiture(s) : Riviera 69

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  350 V8 Mar 06 Jan 2009, 18:56

ptite question ?? ces prise d`air cé pour quoi au juste Question Question Question

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Dsc0271cb2
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs W800

_______________________________________________
Les chariots feront rage sur la route. Ils se défieront, se dépasseront l'un l'autre. Ils brilleront comme des torches. Ils courront comme des éclairs. Présentation Buick 1969 Rivièra Gs 3792241030
350 V8
350 V8
Légende
Légende

Ville/Région : sherbrooke
Masculin Nombre de messages : 5530
Date d'inscription : 24/12/2006
Voiture(s) : toyota corolla station wagon 1996

https://youtu.be/P3SDZY7isiM

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  427copoz Mar 06 Jan 2009, 19:06

Salut denismal

Pour etre des voitures de luxe oui mais pour ce qui concerne muscle car je suis bien surpris. doh
en version GS les Buick Riviera font partie
de la famille des MuscleCars dans la catégorie personal luxury MuscleCars

ce qu'il faut comprendre ces qu'il y a plusieurs catégories
dans la famille des Musclecars

Les Buick Riviera GS sont des personal luxury MuscleCars
et non des Musclecars " genuine " a la Pontiac GTO 1964

et les Buick Riviera non GS son des personal luxury cars (sans le Muscle)
une catégorie de voiture dont la définition est écrit plus haut
en Anglais

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  denismal Mar 06 Jan 2009, 19:16

Salut

Maudite bonne question ?? d'apres moi ca aide a
éléminer la pression d'air dans l'auto lors de la fermeture des portes et ou dans la valise.
Une chance qu il n a pas de wiper en arriere car ca pourrais etre difficile d identifier le devant du derriere. siffle crampé
denismal
denismal
Mordu
Mordu

Ville/Région : Danville
Masculin Nombre de messages : 352
Date d'inscription : 22/05/2006
Voiture(s) : Riviera 69

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  denismal Mar 06 Jan 2009, 19:36

Salut

Ok 427 merci

Étant plus jeune je pensais qu un muscle car = deux portes gros moteur mais en vieillissant on apprend.
car un belvedere 67 4 portes poteau avec un hémi =muscle car .
Pour les grosse voiture dans le cas des riviera 69 probablement GS ou non avait le meme moteur
probablement quelques moulures de chrome de plus pour le GS qui fait en sorte que ca lui rallonge le titre

de personal luxury muscle cars
je suis pas fort fort en anglais mais je vais essayer de déchifrer

merci 427copo de tout ces renseignement thumleft chinchin
denismal
denismal
Mordu
Mordu

Ville/Région : Danville
Masculin Nombre de messages : 352
Date d'inscription : 22/05/2006
Voiture(s) : Riviera 69

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  427copoz Mar 06 Jan 2009, 20:02

denismal a écrit:Salut

Maudite bonne question ?? d'apres moi ca aide a
éléminer la pression d'air dans l'auto lors de la fermeture des portes et ou dans la valise.
Une chance qu il n a pas de wiper en arriere car ca pourrais etre difficile d identifier le devant du derriere. siffle crampé

Salut

c'était comme sur les Oldsmobile Toronado Laughing

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Torono10

E=La ventilation se fait sans courant d'air siffle
l'air arrive par cinq bouches et ressort a l'arrière de la voiture.
plus de déflecteur,donc silence Arrow Laughing Arrow

Salutations

_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur

Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader :  Wardog Org ..i..
427copoz
427copoz
Bâtisseur

Masculin Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Rivièra_GS_1969 Mar 06 Jan 2009, 20:07

ha ouin !!! cé fou comme systeme !! Smile
Rivièra_GS_1969
Rivièra_GS_1969
Régulier
Régulier

Ville/Région : Charny
Masculin Nombre de messages : 69
Date d'inscription : 27/11/2008
Voiture(s) : Buick Rivièra GS 1969

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  ADM Mer 07 Jan 2009, 00:19

denismal a écrit:salut a tous

Celui-ci c'est le miens je l'ai acheter d' un amis qui lui l'a acheter a St-Marie
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs 1969_b10

Ok , que le monde est petit parfois ! Smile

Voila donc sous d'autres angles ton futur Riviera quelques années avant que tu en prenne possesion Wink
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs 1969_b10
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs 1969_b11

_______________________________________________
Facebook Twitter Instagram Youtube
ADM
ADM
Administrateur
Administrateur

Ville/Région : Reauce-Nord
Masculin Nombre de messages : 13943
Date d'inscription : 16/09/2004

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Rivièra_GS_1969 Mer 07 Jan 2009, 16:03

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs 797141401226449439ba8
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs W360
Rivièra_GS_1969
Rivièra_GS_1969
Régulier
Régulier

Ville/Région : Charny
Masculin Nombre de messages : 69
Date d'inscription : 27/11/2008
Voiture(s) : Buick Rivièra GS 1969

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Rivièra_GS_1969 Mer 07 Jan 2009, 16:04

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs 797141431226449610ll3
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs W360
Rivièra_GS_1969
Rivièra_GS_1969
Régulier
Régulier

Ville/Région : Charny
Masculin Nombre de messages : 69
Date d'inscription : 27/11/2008
Voiture(s) : Buick Rivièra GS 1969

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Rivièra_GS_1969 Mer 07 Jan 2009, 16:06

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs 797141441226449668zf9
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs W360
Rivièra_GS_1969
Rivièra_GS_1969
Régulier
Régulier

Ville/Région : Charny
Masculin Nombre de messages : 69
Date d'inscription : 27/11/2008
Voiture(s) : Buick Rivièra GS 1969

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Rivièra_GS_1969 Mer 07 Jan 2009, 16:09

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Sanstitrethk9
Présentation Buick 1969 Rivièra Gs W800
Rivièra_GS_1969
Rivièra_GS_1969
Régulier
Régulier

Ville/Région : Charny
Masculin Nombre de messages : 69
Date d'inscription : 27/11/2008
Voiture(s) : Buick Rivièra GS 1969

Revenir en haut Aller en bas

Présentation Buick 1969 Rivièra Gs Empty Re: Présentation Buick 1969 Rivièra Gs

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 1 sur 2 1, 2  Suivant

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum