question 12 bolts Posi
2 participants
Tribune Auto :: Entretien :: Mécanique
Page 1 sur 1
question 12 bolts Posi
Salut
Quel serait les différences (dans le Chevrolet)
entre un 12 Bolts standard Posi-Traction
un 12 Bolts Heavy Duty Posi-Traction
et un 12 Bolts COPO Posi-Traction
Salutations
Quel serait les différences (dans le Chevrolet)
entre un 12 Bolts standard Posi-Traction
un 12 Bolts Heavy Duty Posi-Traction
et un 12 Bolts COPO Posi-Traction
Salutations
_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur
Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader : Wardog Org ..i..
427copoz- Bâtisseur
- Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004
Re: question 12 bolts Posi
Je pense que c'est juste les clutch qui sont différente
redge- Mordu
- Ville/Région : st-nazaire , lac-st-jean
Nombre de messages : 455
Date d'inscription : 22/12/2008
Voiture(s) : trans-am 1976 , camaro SS 1969 ,Bmw 328xi 2010, toyota pickup 4x4 1990
Re: question 12 bolts Posi
Pour le 12 bolts Copo ( Chevelle ) c'est un code unique "KQ" en 4.10:1 selon plusieurs sources:
Pour le reste...
The 12-bolt rear axle has anvil-like durability and is among the strongest ever to make it into a passenger car; to withstand 460-lbs.ft. of torque, it had to be. The only rear axle available came with a 4.10:1 ratio with a special heat-treated ring gear. This rear differential included a special heavy-duty Positraction case with unique parts not interchangeable with other 12-bolt cases. The code for a COPO Chevelle is KQ.
Pour le reste...
Invité- Invité
Re: question 12 bolts Posi
redge a écrit:Je pense que c'est juste les clutch qui sont différente
J'avait écrit un message
mais je ne le trouve plus
Ce n'était certainement pas juste la clutch c'est beaucoup plus compliquer que ca
COPO 12 bolts 3916234
Here are the part numbers from the COPO differentials.
The carrier case is the standard 30174 case that has different internal machined dimmentions to allow the larger axle and pinion gears to fit properly.
3916234 Differential, w/case (special diameter)
3918831 Gear, Differential (special diameter)
3918832 Pinion, Differential; ECN May of 69
3918833 Washer, Differential Pinion Thrust; ECN May of 69
3881140 Pinion, Differential
3881141 Washer, Differential Pinion Thrust
3918834 Plate, Differential Clutch Pressure
3957939 Spring 75lb. each (natural color)
3917971 Gear Assy, 4.10 ring and pinion, speacial heat treat
3917973 Gear Assy, 4.56 ring and pinion, speacial heat treat
3917972 Gear Assy, 4.88 ring and pinion, speacial heat treat
Notes:
3918832 Pinion, : 9310 alloy to match axle gear
3918833 Washer, : has no indexing shoulder
3881140 Pinion, : 8620 alloy
3881141 Washer, : has indexing shoulder (pain the ass to assemble with these)
source:
http://www.yenko.net/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=419413&page=2
The "KM" is the standard duty 4.56 (3862515-3862527) rear just like the "KK" is for the standard duty 4.10.
This KQ rear has the correct 3916234 posi unit and the 3917973, HD 4.56 (3916230-3916231)special heat treat, gearset in it.
Standard posi, HD posi, and COPO posi all use the same casting number EDB 30174.
The difference is the machined dimensions.
The COPO unit, 3916234, had 9310 nickle axle and pinion (spider) gears.
The pinion gears are larger and the axle gears have 16 teeth.
Spring plates are also specific to the COPO unit.
The 18 tooth gears were standard and the 17 tooth gears were used in the COPO cars and Moroso Bruit Strength differentials.
COPO/9511DT is a 1969 Camaro with 4.56 rear axle ratio
The 9511DT code is from a factory ordered L72 Camaro with 4.56 gears [(3916230-3916231)set number 3917973].
COPO/9511CB = 4.88 (3862528-3862516)
http://www.yenko.net/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=456626
et plusieurs autre sources
Salutations
_______________________________________________
Je n'était pas collectionneur mais collecteur
Je me permet d'écrire sur ce forum parce que j'en suis un des batisseurs
o7 Leader : Wardog Org ..i..
427copoz- Bâtisseur
- Nombre de messages : 21172
Date d'inscription : 17/09/2004
Sujets similaires
» 8.5 posi
» Posi-traction 4.10
» posi 8.5
» Posi-traction 3.42
» difference entre un serie2 et 3 posi de 7.5 gm
» Posi-traction 4.10
» posi 8.5
» Posi-traction 3.42
» difference entre un serie2 et 3 posi de 7.5 gm
Tribune Auto :: Entretien :: Mécanique
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum